Hull a pelyhes…

Idén is várta diákjainkat a Mikulás a Budai- hegyekben. A találkozót eredetileg december 6-ra terveztük, de a zord időjárás keresztbe húzta a számításainkat. Egy héttel később, december 12-én este azonban minden adott volt, hogy útnak indulhassunk. A randevú helyszíne a Kaán Károly kilátó volt.
A Szépjuhászné megállónál a buszról leszállva máris részesültünk a karácsonyi csodában, ugyanis a BKK jóvoltából időhurokba kerülve az a csapat, amelyik később indult a Szél Kálmán térről, hamarabb ért a célállomásra. A gyermekvasút megállójából indult a valódi túra. Felkapcsolódtak a zseblámpák, és a lelkes kis csoport bevette magát az erdőbe.

Az út eleje kicsit kaptatós volt, de ez nem szegte kedvünket, hiszen igazán hangulatos volt az erdő az előző heti hóesésnek köszönhetően. Az első kilátópontra érkezve minden fáradságunk elmúlt az elénk táruló látvány miatt. Itt már dalra is fakadtunk, remélve, hogy meghall bennünket a Mikulás, de akármennyire is meresztgettük a szemünket, sehol sem láttuk megvillanni az erdőben a piros ruháját. Így tovább folytattuk utunkat a kilátó felé. Szerencsére már nem kellett sokat felfelé menni, pár lépés után megtaláltuk az épületet. Újra énekelni kezdtünk, és ennek már meg is volt az eredménye. Nem is egy, de négy Mikulás bújt elő a kilátó mögül! A tavalyi évben érettségizett diákjaink szívesen vállalták magukra ezt a szerepet.

Még egy kis activityvel összekötött éneklés után megkaptuk a mikulásoktól a jól megérdemelt édességet. Ennek elfogyasztása után a bátrabbak felmehettek a kilátóba, ahonnan még az előzőnél is szebb látvány tárult a szemünk elé.

Miután mindenki kigyönyörködte magát hazafelé indultunk, de egy kicsit hosszabb úton, mint ahogyan érkeztünk. Hűvösvölgy felé vettük az irányt. A kilátótól való leereszkedés kalandos volt a hó miatt csúszós ösvényen, de kis sikongatással, tolatva haladással mindenki sikeresen lejutott a meredek részen. Ezen a részen már igazán bent jártunk az erdőben, még érintetlenebb volt az előző héten lesett hó, így természetes volt, hogy nagy hógolyó csata vegye kezdetét, ami szinte a túra végig kitartott.
Hűvösvölgybe érkezve villamosra szálltunk, ahol mindenkin látszott a kellemes fáradtság. Jövőre is várja lelkes diákjainkat és tanárainkat a Budai- hegység valamelyik kilátójában a Mikulás…