KA120-SCH – Erasmus-akkreditáció a köznevelés területén
Pályázó szervezet: Kispesti Deák Ferenc Gimnázium (E10065660)
Újabb nyertes pályázatunknak köszönhetően részt veszünk az Erasmus-akkreditációban a köznevelés területén.
Az Erasmus akkreditációra sikeresen pályázók az akkreditáció érvényességi ideje alatt saját szektorukban egyszerűsített módon juthatnak pénzügyi támogatáshoz a mobilitási pályázati kategórián (KA1) belül. A sikeres pályázók egy hosszú távra (2027 végéig) szóló tanúsítványt nyernek el, melynek birtokában a köznevelési intézmények magas színvonalú mobilitási projektek megvalósításán keresztül tudják támogatni oktatási céljaikat és az intézményekben dolgozók, tanulók szakmai fejlődését.
Célkitűzéseink:
1. A STEAM szemlélet megvalósítása
Célunk, hogy a tanulók a felfedezés örömét megélve, gyakorlatot szerezzenek a tapasztalati tanulásban, kreatív együttműködésben, ismereteik gyakorlati
alkalmazásában. Ezt akkor tudjuk a leghatékonyabban megvalósítani, ha természettudományos, technológiai, mérnöki, matematikai és művészeti ismereteik integrálására szoktatjuk őket. Szeretnénk elérni, hogy a diákok nagyobb önbizalommal rendelkezzenek, törekszünk a természettudományos tanulás iránti érdeklődés felkeltésére illetve erősítésére.
Célunk, hogy a lányok affinitását is növeljük a természettudományos és műszaki pályák iránt. A STEAM szemlélet tanórai felhasználását is maga után vonzó szemléletváltáshoz kell a tanárok gondolkodásmódjának fejlesztése is. A sikeres megvalósításhoz szükséges az ő STEAM iránti elkötelezettségük kialakítása is.
2. A fenntartható szemlélet megvalósítása
A fenntarthatóság globális célkitűzései a STEAM szemlélethez hasonlóan összetett tantárgyi kapcsolatokkal rendelkeznek.
Célunk, hogy a tanárok és a tanulók fenntartható fejlődést támogató szemlélet alapján éljék hétköznapjaikat. Szeretnénk fejleszteni a szándékot és képességet a környezet aktív megismerésére. Szeretnénk felkelteni az igényt arra, hogy képessé váljanak a környezet változásainak, jelzéseinek felfogására, az összefüggő rendszerben történő értelmezésére. Szeretnénk kritikai és kreatív környezettudatos gondolkodásmódot kialakítani, felhívni a figyelmet az egyéni és közösségi döntések felelősségének megértésére környezeti kérdésekben, illetve a környezet érdekeit figyelembe vevő cselekvésre. Ennek köszönhetően a diákok belátják és természetessé válik számukra, hogy érdemes szellemi energiáikat a környezetvédelem, az erőforrásokkal való takarékos gazdálkodás, általában egy fenntartható fejlődés biztosítására fordítani.
3. Idegennyelvi kompetencia fejlesztése
A célkitűzéseink eléréséhez külföldi mobilitások során tudunk ismeretekre szert tenni, és ehhez az idegennyelv tudás elengedhetetlen. A projekt megvalósításához szükség van olyan pedagógusokra, akik biztos nyelvtudással rendelkeznek és így részt tudnak venni a nemzetközi mobilitásokon.
Célunk, hogy a projektbe egyre több kollégát vonjunk be, akik vállalják meglévő angol, német, francia, spanyol, olasz nyelvtudásuk folyamatos fejlesztését nyelvtanfolyamokon, önképzéssel, a szakzsargon elsajátításával.
Célunk, hogy a kollégák nyelvtudásukat aktivizálják, megújítsák, ezáltal olyan tudásra és kapcsolatokra tegyenek szert, melyek a diákok és a kollégák számára is motiváló és eredményes lesz rövid-, közép- és hosszútávon is.
Célunk, hogy diákjaink is megtapasztalják, hogy mire képesek, miben tehetségesek, hogy tudják kamatoztatni és fejleszteni az iskolánkban megszerzett nyelvtudásukat, hogyan állják meg a helyüket egy külföldi iskolában.
4. Digitális kompetencia fejlesztése
A digitális kompetencia a jövő emberének alapvető készsége, nélkülözhetetlen az információszerzésben, problémamegoldásban, kommunikációban, de a fenntarthatóság és a STEAM eszköze is.
Célunk, hogy tanulóink képessé váljanak a meglévő digitális tartalmak kritikus és etikus használatára, valamint tartalomfejlesztésre és tudásmegosztásra is. Problémahelyzetben adekvátan tudjanak digitális eszközöket megválasztani és készség szinten alkalmazni. Fontos célunk, hogy az infokommunikációs eszközök segítségével képesek legyenek hatékonyabban együttműködni társaikkal; meg tudjanak valósítani olyan kooperációt, amely eszközhasználat nélkül nem volna lehetséges.
Ennek eléréséhez szükséges a pedagógusok digitális eszköztárának folyamatos fejlesztése, megújítása. Célunk, hogy tanítási gyakorlatunk természetes részévé váljon az IKT eszközök használata. Ehhez nemcsak a rendelkezésre álló forrásokat kell ismerniük, hanem képessé kell válniuk a pedagógiai céljainknak megfelelő tartalmak létrehozására is.
Az alábbi, egyre bővülő táblázatban a mobilitásokban (szakmai látogatás, oktatási tevékenység, diákok csoportos mobilitási tevékenysége) részt vevő kollégák és diákok képes úti beszámolója is megtekinthető.
Továbbképzés | Időpont | Időpont | Helyszín | |
Székely-Kékedi Kinga | Fenntarthatóság az oktatásban | 2023.07.21 | 2023.07.27 | Split Horváthország |
10 pedagógus + 12 diák | Job shadowing (4 fő), STEAM képzés (4fő), diákok csoportos mobilitása (12 fő + 2 kísérő) Videó beszámoló To feel like an Explorer: Nemzetközi sajtóhír | 2023.10.23. | 2023.10.29. | Jyvaskyla Finnország |
Lázár András | The new way of teaching and learning (STEAM) | 2023.11.04. | 2023.11.11. | Malaga Spanyolország |
8 pedagógus + 12 diák | Job shadowing (4 fő), STEAM képzés (2fő), diákok csoportos mobilitása (12 fő + 2 kísérő) | 2024.05.06. | 2024.05.10. | Jyvaskyla Finnország |
Dr. Laczkó Mária | Eco-Schools: Education for a Sustainable Planet | 2024.07.29 | 2024.08.02 | Barcelona Spanyolország |
Sebestyén Klára | English Language Course | 2024.08.19. | 2024.08.23. | Msida Málta |
Farkasné Hauber Anna | English Language Development with CLIL Methodology | 2024.08.05. | 2024.08.16. | Dublin Írország |